Operacja "Czysta Rzeka” w Dubowie

W sobotę 11 maja uczniowie naszej szkoły wzięli udział w „Operacji Czysta Rzeka” w Dubowie. Wspólnie z innymi uczestnikami akcji zebrali 53 worki śmieci Po zakończeniu sprzątania w remizie OSP na każdego z uczestników czekał słodki poczęstunek. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w akcję i zapraszamy do udziału za rok!

Informacja

Sprawozdanie finansowe za rok 2023 Zespołu Placówek Oświatowych w Łomazach  umieszczone jest na stronie BIP Urzędu Gminy Łomazy w zakładce Prawo/ Sprawozdawczość budżetowa i finansowa.

Blue Happy Eyes Emoji

Wycieczka do "Lasu Odkrywców"

Wycieczka do "Lasu Odkrywców" brzmi jak niesamowita przygoda! Warsztaty leśnego printingu na torbach brzmią bardzo kreatywnie. Uczniowie mieli okazję tworzyć swoje unikatowe dzieła sztuki, inspirując się naturą lasu i jego pięknem. To świetna okazja, aby połączyć edukację z zabawą i kreatywnością. Atrakcje w parku zapewne dodały jeszcze więcej emocji i radości z odkrywania nowych miejsc. Jak myślisz, co jeszcze może czekać uczniów podczas tej wyprawy?
Dnia 9 maja 2024 roku uczniowie klasy 1a i 1b pod opieką Pań: Aleksandry Dołęgowskiej, Doroty Derlukiewicz i Iwony Kożuchowskiej mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowej wycieczce do "Lasu Odkrywców". Naszym celem było spojrzenie na las z niezwykłej perspektywy oraz oddanie się beztroskiej zabawie, rozwijając w sobie instynkt odkrywcy i eksplorując nieznane.
Po dotarciu na miejsce, zostaliśmy serdecznie przywitani przez Panie przewodnik, które przez 120 minut opiekował się nami podczas naszego pobytu. Pierwszym etapem naszej przygody było oprowadzenie po terenie parku. Podczas spaceru Aleją Odkrywców przewodnik dzielił się z nami ciekawostkami przyrodniczymi, co uczyniło naszą podróż jeszcze bardziej fascynującą. Po smacznym obiedzie udaliśmy się na warsztaty "Leśny Printing na torbach". To było niezwykłe doświadczenie, podczas którego mogliśmy stworzyć własne unikatowe torby, korzystając z motywów inspirowanych leśną przyrodą. Kreatywność naszej grupy nie miała granic, a efekty naszej pracy były niezwykle imponujące.
Po warsztatach mieliśmy również czas wolny, podczas którego mogliśmy samodzielnie eksplorować park i odwiedzać wybrane atrakcje. Dzięki wskazówkom przewodnika spędziliśmy ten czas bardzo efektywnie, odkrywając kolejne zakamarki "Lasu Odkrywców".
Wycieczka była nie tylko doskonałą okazją do nauki o przyrodzie, ale także do budowania więzi w grupie oraz rozwijania kreatywności i umiejętności współpracy. Z pewnością każdy z nas wrócił z "Lasu Odkrywców" z bogatszym doświadczeniem i mnóstwem wspaniałych wspomnień.
Wycieczka została zorganizowana przy udziale Biura Turystycznego Juventur w Białej Podlaskiej. Dziękujemy za miłą współpracę.

Z wizytą w „Zoom Natury”

Korzystając ze wspaniałej majowej pogody, klasa 6a wybrała się na wycieczkę na południe Lubelszczyzny do przepięknie położonego nad Zalewem Janowskim Parku Rekreacji „Zoom Natury”. Wśród śpiewu ptaków, szumu wody i drzew spędziliśmy 5 godzin, rywalizując ze sobą w grze terenowej, strzelając z łuku, przezwyciężając strach, ale przede wszystkim świetnie się bawiąc w imponującym swą wielkością i różnorodnością parku linowym. Po wysiłku fizycznym przyszedł też czas na edukację. W Laboratorium Energia Recyklingu zdobyliśmy wiedzę na temat różnych rodzajów, źródeł oraz sposobów wykorzystania energii. Dzięki kamerze termowizyjnej zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcia, zapoznaliśmy się z modelem elektrowni wodnej oraz wiatrowej, przy pomocy energii słonecznej wprawiliśmy w ruch niewielki samolot, a dzięki mikroskopom obejrzeliśmy to, co niewidoczne gołym okiem. Podczas drogi powrotnej, towarzyszyły nam dobre humory. Bawiliśmy się tak dobrze, że dojeżdżając do Łomaz, niektórym wyrwał się nawet okrzyk „O nieeee! Łomazy”.

Międzywojewódzkie Mistrzostwa Juniorów i Juniorów Młodszych w Taekwon-Do ITF

W niedzielę 28 kwietnia w Firleju odbyły się kolejne Międzywojewódzkie Mistrzostwa Juniorów i Juniorów Młodszych w Taekwon-Do ITF. Naszą szkołę i Akademię TKD VIRTUS reprezentowała uczennica klasy ósmej Emilia Trochonowicz. Emilka w ostatnim czasie zrobiła ogromny progres w konkurencjach, w których startuje. W walkach lat -52 kg w kategorii juniora młodszego wywalczyła złoty medal.