Sprzątanie Świata 2023

Akcja „Sprzątanie Świata – Polska” odbyła się już po raz 30. W tym wydarzeniu jak co roku wzięli udział uczniowie łomaskiej szkoły. Rokrocznie zachęcamy do czynnego udziału w sprzątaniu naszej planety, zaczynając właśnie od najbliższej okolicy.  Do walki o czystość naszej miejscowości wyruszyły klasy: 2a z p. Wiesławą Kozaczuk, 3a i 3b z p. Danutą Michalczuk, 4b z p. Elżbietą  Derlukiewicz – Rusek, chętni uczniowie z klas 7a i 7b z p. Grażyna Skrzyńską i p. Anną Łojewską oraz 8a z p. Martą Bednaruk – Bańkowską. Była to dla nich ważna lekcja poszanowania środowiska. Za pomoc w organizacji przedsięwzięcia dziękujemy pani Monice Łukaszuk z Urzędu Gminy w Łomazach. Mimo coraz większej świadomości społeczeństwa w dziedzinie ekologii, przed nami jeszcze ogrom pracy, bo ilość zebranych różnorodnych odpadów nadal przeraża. Pamiętajmy, że my wszyscy poprzez nasze zachowania mamy wpływ na los naszej planety – Ziemi, a SPRZĄTANIE ŚWIATA… łączy ludzi!

Uwaga Komunikat!

Szanowni Rodzice,

Dyrekcja Zespołu Placówek Oświatowych w Łomazach wraz z Przewodniczącą Rady Rodziców - Panią Anną Marciniuk przypomina, że wszystkie dane osobowe uczniów, rodziców są objęte ochroną danych zgodnie z RODO.
Potrzebne placówce informacje zbierane są przez sekretariat i wychowawców, a drogą komunikacji jest bezpośredni kontakt, i dziennik elektroniczny.
Szanowni Rodzice nigdy nie prosiliśmy o informacje przez komunikatory społecznościowe, chrońcie swoje dane.
Ankieta, która pojawiła się na Facebooku/ Messenger dotycząca świetlicy nie została opracowana przez naszą placówkę, a przekazywane przez Państwa dane nie wiadomo do czego i przez kogo zostaną wykorzystane. Osoby, które czują się zagrożone winne zgłosić to odpowiednim służbom.
1920x810

Wycieczka klas 6-tych do Kazimierza Dolnego

W czwartek 14 września wybraliśmy się z klasami 6a i 6b na całodniową wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Jest to przepiękne miasteczko leżące nad Wisłą w województwie lubelskim. Zwiedziliśmy m. in. Bulwar Nadwiślański i Zamek. Zdobyliśmy też znajdującą się nieopodal dwudziestometrową Basztę górującą nad miastem. Widok był wspaniały.  Na Rynku podziwialiśmy piękne renesansowe kamienice, zajrzeliśmy do studni i pogłaskaliśmy pomnik Psa Werniksa. Nie zabrakło również czegoś dla ducha. Oczarowało nas piękno i spokój kazimierskich kościołów. Odwiedziliśmy Kościół św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, w którym znajdują się najstarsze organy w Polsce. Z klasztoru  Ojców Franciszkanów przy ul. Senatorskiej podziwialiśmy panoramę miasta i widok na Górę Trzech Krzyży, na którą niestety nie udało nam się wejść ze względu na padający wcześniej deszcz. Z tego samego powodu nie zwiedzaliśmy również wąwozów. Dzięki przewodnikowi dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek związanych z historią miasta i okolic. Dzień zakończyliśmy wizytą w Parku Labiryntów i Miniatur w Rąblowie, gdzie bawiliśmy się świetnie szukając wyjścia z labiryntu i poszukując rozwiązania zagadek. Udało nam się też zrekompensować brak możliwości zwiedzenia wąwozów w Kazimierzu. Okazało się, że w Rąblowie też są wąwozy. I to jakie! Rąblów to prawdziwa kraina lessowych wąwozów, którą warto odwiedzić. Do Łomaz wróciliśmy późnym popołudniem, zmęczeni, ale w dobrych humorach. Teraz odmierzamy czas do kolejnego wyjazdu.

Międzynarodowy Dzień Kropki

Międzynarodowy Dzień Kropki, to coraz bardziej popularne święto kreatywności, odwagi i zabawy, które obchodzimy 15 września. Tego dnia uczniowie na całym świecie uczestniczą w wielu ciekawych zabawach i wydarzeniach, które pomagają im odkrywać talenty, poznawać swoje mocne strony, pobudzać wyobraźnię i wspólnie się pobawić.
A wszystko zaczęło się od amerykańskiego pisarza  i ilustratora książek dla dzieci Petera H. Reynoldsa, który w 2003 roku wydał książeczkę pod tytułem “The Dot” czyli “Kropka”. Jej bohaterką jest mała dziewczynka Vashti, która dzięki malutkiej kropce
 i nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Książka została przetłumaczona na ponad dwadzieścia języków i wydana alfabetem Braille’a.
Uczniowie klas 1-3 naszej szkoły również świętowali ten dzień - ubrani w kropkowe ubrania, bawiąc się odkrywali swoje talenty, a przy okazji powstały wyjątkowe kropkowe dzieła sztuki.
Po obchodach Dnia Kropki wiemy jedno: każdy z naszych uczniów ma ogromny talent, wystarczy tylko uwierzyć w siebie! To był wspaniały i niezapomniany dzień!
Niezwykłe efekty prac naszych uczniów możemy podziwiać na zamieszczonych poniżej zdjęciach.

Bezpiecznie w drodze do szkoły.

Dnia 14 września 2023 r. w Zespole Placówek Oświatowych w Łomazach, odbyło się spotkanie z funkcjonariuszem Policji poświęcone kwestii bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkoły. Spotkanie miało na celu omówienie istotnych aspektów związanych z zagrożeniami i sposobami minimalizacji ryzyka w czasie podróży do placówki edukacyjnej.

Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 9.00w auli szkolnej i odbyło się z udziałem uczniów klas I-III. Funkcjonariusz Policji Janusz Kossowski przedstawił następujące zagadnienia:

1. Zidentyfikowanie zagrożeń: Policjant omówił potencjalne zagrożenia, które mogą występować na drodze do szkoły, w tym ruch drogowy, zachowania uczestników ruchu, niebezpieczne miejsca i sytuacje.
  2. Bezpieczne zachowania: W trakcie spotkania omówiono zasady bezpiecznego zachowania na drodze, takie jak korzystanie z chodnika, prawidłowe przejście przez ulicę i unikanie niebezpiecznych zabaw w okolicach ruchu drogowego.
  3. Współpraca z Policją: Policjant zachęcił uczniów i nauczycieli do współpracy z posterunkiem Policji, informując o wszelkich nietypowych zdarzeniach lub nieprawidłowościach na drodze do szkoły.
  4. Pytania i odpowiedzi: Uczestnicy spotkania mieli możliwość zadawania pytań i wyrażania swoich obaw dotyczących bezpieczeństwa dzieci.

Spotkanie zakończyło się ze zrozumieniem dla istoty zagadnień bezpieczeństwa w drodze do szkoły. Uczestnicy zobowiązali się do współpracy w celu zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa uczniów.