Psycholog
- Szczegóły
- Kategoria: strona
- Opublikowano: piątek, 05 czerwiec 2020 20:43
- Super User
- Odsłony: 3397
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
rok szkolny 2021/2022
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
9:30 – 15:30
|
10:30 – 15:30 |
11:30 – 15:00
|
9:00 – 15:30
|
8:30 – 10:30
|
Konsultacje dla rodziców
Piątek – 8:30 – 9:30
ZADANIA PSYCHOLOGA W SZKOLE
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 sierpnia 2017
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach do zadań psychologa należy:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier
i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo
w życiu przedszkola, szkoły i placówki; - diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę
i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki; - udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
i młodzieży; - minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu
i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów; - wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów,
w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki, udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:
- Dyrekcją szkoły
- Rodzicami
- Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły
- Nauczycielami i pracownikami innych szkół
- Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
- Poradniami specjalistycznymi
- Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
Opieka psychologiczno-pedagogiczna obejmuje:
- Działania diagnozujące trudności w nauce i zachowaniu.
( wczesne rozpoznawanie deficytów rozwojowych uczniów) - Pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów i ich rodzin.
(poradnictwo wychowawcze, opieka socjalna) - Psychoedukacja i psychoprofilaktyka (profilaktyka uzależnień, zagrożeń w sieci, przemocy w rodzinie, złego dotyku, agresji)
- Wspomaganie nauczycieli w trudnych sytuacjach wychowawczych.