Koniec listopada kojarzy się większości z andrzejkami. Najbardziej znanym zwyczajem andrzejkowym jest wróżenie. Kiedyś, w dzień świętego Andrzeja, wróżyły sobie jedynie niezamężne dziewczęta. Wróżby traktowano poważnie. Wierzono, że jeśli są dobrze wykonane na pewno się spełnią. Dzisiaj również organizuje się zabawy, których miłym akcentem są wróżby. Co prawda nikt już nie wierzy, że w ten konkretny wieczór pozna swoją drugą połówkę, jednak wróżby na andrzejki są punktem kulminacyjnym każdej imprezy. Dziś nie są zarezerwowane jedynie dla dziewcząt – wróżą sobie również chłopcy. W łomaskiej szkole dyskoteka andrzejkowa zorganizowana przez Samorząd Uczniowski odbyła się we wtorek 22 listopada. Wspólnie bawili się uczniowie klas od IV do VIII. Niektóre klasy korzystając z zachęty organizatorów, przygotowały stoiska z wróżbami i poczęstunkiem. Było naprawdę na bogato. Najokazalej prezentowały się stoiska klasy VIII b, VIII a i VI b. Powróżyć można było z kart, korzystając z usług „rasowej” cyganki. Były postacie niczym z „Harego Pottera”. Wśród rekwizytów dominowały czarodziejskie kule, ciasteczka z wróżbą, serca z imionami, no i oczywiście karty. Zainteresowanie wróżbami przerosło wszelkie oczekiwania. Głodni mogli liczyć na drobne przekąski. Prawdziwa zabawa dyskotekowa rozpoczęła się dopiero wtedy, kiedy „magiczne” stoiska zniknęły. Emocji dostarczała zamówiona wcześniej u prowadzących muzyka. Jakby tego było mało, jako że tego dnia nasza reprezentacja miała rozegrać swój pierwszy mecz, na specjalne życzenie bardzo dużej (jak się potem okazało) grupy kibiców zorganizowano „strefę kibica”. Tak więc jedni świetnie bawili się przy muzyce, inni zażarcie kibicowali. Szkoda jednak, że mimo tak gorącego dopingu, nasi nie strzelili żadnego gola. Można więc powiedzieć, że zabawa się udała.
22.11.2022 r. uczniowie klas 4 odwiedziły pizzerię Da Grasso przy ulicy Narutowicza w Białej Podlaskiej gdzie uczestniczyły w warsztatach z przygotowania pizzy „Mały Kucharz”.
To był dzień pełen wrażeń. Na chwilę zamieniliśmy się w „pizzermanów” i uczyliśmy się jak zrobić dobrą pizzę. Zaopatrzeni zostaliśmy w fartuszek, stolnicę i wałek, wybraliśmy rodzaj pizzy, którą chcieliśmy przygotować i otrzymaliśmy wszelkiego rodzaju składniki niezbędne do jej przyrządzenia.
Po przygotowaniu pizzy mali kucharze zobaczyli jak trafia ona do pieca, a po kilku minutach otrzymali ją podaną na talerzu wraz z pysznym soczkiem. Zwieńczeniem warsztatów było wręczenie prezentu od firmy i pamiątkowe zdjęcie.
Naszą wycieczkę zakończyliśmy wizytą w Multikinie, gdzie obejrzeliśmy film „Bella i Sebastian: nowe pokolenie”.
To nasza pierwsza, ale z pewnością nie ostatnia, taka wycieczka ;)
Szkolny Konkurs Plastyczny pt. „Roztańczona jesień” został rozstrzygnięty, a 22 XI 2022r. pani dyrektor Bogumiła Wińska nagrodziła uczestników. Konkurs przeznaczony był dla uczniów kl. I – III naszej szkoły. Celem konkursu było rozwijanie aktywności twórczej uczniów, promowanie ich uzdolnień plastycznych oraz rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającego świata. Uczniowie wykonali techniką dowolną prace o tematyce jesiennej. Komisja konkursowa w składzie pani Krystyna Szydłowska i pani Monika Trochonowicz wyłoniła następujących laureatów:
- I miejsce Alicja Mirońska kl. III b
- II miejsce Zofia Wołosowicz kl. II a
- III miejsce Weronika Jabłońska kl. II b
- Wyróżnienie: Martyna Belkiewicz kl. II a, Stefan Derlukiewicz kl. I b
Laureaci otrzymali dyplomy i upominki, a pozostali uczestnicy dyplomy oraz drobne niespodzianki. Dziękuję wszystkim, którzy podjęli wyzwanie i wzięli udział w konkursie. Zwycięzcom gratuluję i zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w kolejnych konkursach.
Agnieszka Panasiuk
W drugiej połowie listopada chętni uczniowie z klas VI – VIII mogli wziąć udział w Szkolnym Konkursie Gramatycznym, by zmierzyć się z zawiłościami naszej rodzimej, wcale nie takiej łatwej gramatyki. Wprawdzie uczniowie uczą się gramatyki od najmłodszych klas, to kiedy przyjdzie stanąć do rywalizacji, zawsze pojawiają się wątpliwości, a to zawodzi pamięć, przeszkadza stres. W tegorocznej edycji konkursu wystartowało 11 uczniów. Finalistami zostali: Iwona Stanilewicz i Zuzanna Wysocka z klasy VIII c oraz Janek Sadowski z klasy VI a. Gratulujemy im bardzo serdecznie!
Uzdolniona plastycznie Anastazja Wołosowicz – uczennica klasy IV została wyróżniona w Wojewódzkim konkursie plastycznym Lubelskie Pięknieje. Jak Fundusze Europejskie zmieniają Twoją okolicę, pod patronatem Marszałka Województwa Lubelskiego Jarosława Stawiarskiego. Gratulujemy!
Obchody Narodowego Święta Niepodległości w Łomazach od wielu lat odbywają się w dniu 11 listopada. Tak było i w tym roku. Uroczystości rozpoczęła msza święta w intencji Ojczyzny. Podczas kazania usłyszeliśmy od księdza kanonika Adama Kameckiego piękne i jakże ważne słowa. Zaapelował, byśmy spojrzeli na wspólną matkę – Polskę, byśmy na nowo zauważyli fundamentalne wartości takie, jak: niepodległość, z którą wiąże się nasza narodowa tożsamość oraz wolność. Święto Niepodległości pozwala spojrzeć na dzieje naszego narodu i wciągnąć właściwe wnioski. Podkreślił, że to wiara i możliwość gromadzenia się i wspólnego modlenia się w świątyni pańskiej były tym, co w różnych momentach pomagało Polakom przetrwać. Warto o tym pamiętać w czasach, gdy próbuje się budować świat w oparciu o nowe wartości. Uroczystą mszę świętą zakończyły słowa pieśni „Boże coś Polskę”. Następnie uczestniczący przemaszerowali z pocztem sztandarowym szkoły i orkiestrą strażacką na czele pod pomnik upamiętniający wszystkich poległych w obronie ojczyzny. Tam delegacje władz gminnych, szkolnych i samorządowych złożyły w hołdzie poległym wieńce. Kolejnym ważnym i nowym punktem obchodów było wciągnięcie flagi na maszt w ramach projektu „Pod biało – czerwoną”. Mieszkańcy naszej gminy dołączyli do projektu i maszt stanął przed głównym wejściem do budynku szkoły. Po odegraniu i odśpiewaniu hymnu państwowego poczet flagowy Ochotniczej Straży Pożarnej wciągnął flagę na maszt. Dalsza część uroczystości miała miejsce w hali sportowej. Gospodarz obiektu pani dyrektor Bogumiła Wińska powitała przybyłych gości. Byli wśród nich: